BEETHOVEN 250 Klavir + puhači Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski, Mala dvorana Koncert s komornim skladbama za klavir i puhače Ludwiga van Beethovena, povodom 250. obljetnice skladateljevog rođenja Program: Ludwig van Beethoven (1770. - 1827.) Sonata za rog i klavir u F-duru, op. 18 (1800.) Trio za flautu, fagot i klavir u G-duru, WoO 37 (1786.) ~ ~ ~ Sonata za flautu i klavir u B-duru, Anh. 4 (1792.) Kvintet za obou, klarinet, fagot, rog i klavir u Es-duru, op. 16 (1796.) Izvode: ANTONIJA JURIN STARČEVIĆ, flauta DARIO GOLČIĆ, oboa BRUNO PHILIPP, klarinet ŽARKO PERIŠIĆ, fagot BOŠTJAN LIPOVŠEK, rog KREŠIMIR STARČEVIĆ, klavir
Organizator: Udruga Moj svijet Pokrovitelj: Grad Zagreb, Gradski ured za kulturu Cijena ulaznica:
O izvođačima: ANTONIJA JURIN STARČEVIĆ flautu je počela učiti u klasama Ivančice Ivko i Viktorije Conjar u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici, a nastavila u Glazbenoj školi Zlatka Balokovića u Zagrebu, u klasi Mire Golčić. Diplomirala je 2006. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Marine Novak te 2010. na Pravnom fakultetu u Zagrebu. Dobitnica je prvih i drugih nagrada na državnim natjecanjima, a usavršavala se na brojnim seminarima istaknutih flautista i pedagoga kao što su J. Levitzky, P. Y. Artaud, H.Schmeiser, F. Karimi, K. Zenz i K. Levine. Članica je Kvarteta flauta Nymphs, koji je osvojio prvu nagradu na Državnom natjecanju komornih sastava te je pored nastupa u Hrvatskoj održao koncerte i u Ateni i Solunu. Muzicira s pijanistima Krešimirom Starčevićem i Željkom Vojvodom, gitaristicom Moranom Pešutić, a članica je i Velikogoričkog komornog ansambla te surađuje sa Zagrebačkim ansamblom flauta. Ističu se njezini nastupi na koncertima povodom 85. rođendana Emila Cosseta, povodom 50. obljetnice Duhačkog odjela Muzičke akademije u Zagrebu, ciklusu Mladi za mlade te 44. tribini Darko Lukić. Od 2011. godine djeluje kao profesor mentor u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici. Njezini učenici ostvaruju zapažene rezultate na hrvatskim i međunarodnim flautističkim natjecanjima. DARIO GOLČIĆ rođen je u Zagrebu gdje je učio obou kod Branka Mihanovića u osnovnoj i srednjoj muzičkoj školi. Studij oboe nastavlja kod Heinza Holligera (Freiburg), Omara Zobolia i Christiana Schmitta (Basel) te Vincenta Gay-Balmaza (Lausanne). Dobitnik je više nagrada na oboističkim natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu. Solistički se predstavio uz mnoge ugledne orkestre kao to su komorni orkestri iz Freiburga i Heidelberga, Neues Orchester Basel, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Zagrebački solisti, Ansambl Cantus, Zadarski komorni orkestar i Istarski komorni orkestar. Aktivan je i na području komorne glazbe kao član Zagrebačkog puhačkog trija, a uz Gudački kvartet Sebastian praizveo je 2013. godine skladbu Četiri proljetna dana Tomislava Uhlika. Od 2006. godine docent je oboe na Međunarodnoj orkestralnoj školi Bisyoc koja se održava u Velikoj Britaniji. Djeluje kao solo oboist Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije te docent oboe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Klarinetist BRUNO PHILIPP svoj prepoznatljiv umjetnički izričaj izgradio je, uz diplomu Muzičke akademije u Zagrebu, i na Konzervatoriju u Parizu za vrijeme trogodišnjeg usavršavanja te na brojnim seminarima kod renomiranih svjetskih klarinetista. U svojoj karijeri bilježi brojne solističke nastupe s pijanistom Ivanom Batošem, orguljašem Edmundom Andlerom Borićem, Simfonijskim orkestar HRT-a, Tamburaškim orkestar HRT-a, Zagrebačkim solistima, Hrvatskim komornim orkestrom, Zadarskim komornim orkestrom, Filharmonijom Transilvanija te ansamblima kao što su Fraktali, gudački kvarteti Rucner i Porin te Camerata Cantilly. Član je Zagrebačkog puhačkog trija. Od osvojenih nagrada izdvaja se pobjeda na 1. hrvatskom natjecanju mladih umjetnika Papandopulo, 2012. te osvojeno 2. mjesto na Međunarodnom klarinetističkom natjecanju u Cluju, 2011., kao i nagrada Udruženja rumunjskih kompozitora. Nadahnuto kombinira različite žanrove i stilska razdoblja, a njegov solistički opus često zahvaća praizvedbe suvremenih autora od kojih mu je nekolicina posvetila svoja djela. Sa sastavom Trio Solenza promovirao je nosač zvuka Židovska glazbena ostavština u zvuku i riječi, 2013. godine, u nakladi Croatia records, a tri godine kasnije Mozaik hrvatskih skladatelja. Za izdavačku kuću Aquarius records snimio je nosač zvuka Glazbena etno kutijica u suradnji s Gudačkim kvartetom Rucner, koji je nominiran 2016. za nagradu Porin u kategoriji najbolji instrumentalni album van klasične i jazz glazbe. U statusu je profesora mentora klarineta na glazbenoj školi Blagoja Berse u Zagrebu. Sudjeluje u radu žirija na državnim i međunarodnim natjecanjima. ŽARKO PERIŠIĆ rođen je 1967. godine u Splitu. Po završetku studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. M. Kobetića, nastavlja usavršavanje u Salzburgu, na Visokoj školi za glazbu Mozarteum, u klasi prof. M. Turkovića i prof. R. Gallera. Tijekom studija osvaja brojne nagrade na solističkim i komornim natjecanjima; surađuje s brojnim orkestrima te komornim ansamblima diljem Europe i svijeta na mjestu solo-fagotista (Izraelski radio orkestar, Izraelski komorni orkestar, Simfonijski orkestar Tel Aviva, Jeruzalemskog simfonijskog orkestra, Salzburška komorna Filharmonija i dr.). Od 1997. godine predaje fagot na Akademiji Umjetnosti u Novom Sadu, surađuje s Vojvođanskim simfoničarima kao solo–fagotist, osniva puhački kvintet te održava brojne solističke i komorne koncerte. Koncerte održava s brojnim europskim komornim ansamblima i orkestrima, sudionik je festivala u Villarsu (Švicarska), Straussovih dana, Muzičkog biennala Zagreb te surađuje s brojnim istaknutim umjetnicima. Član je Zagrebačkog puhačkog trija. Od 2004. godine predaje fagot na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i djeluje kao solo fagotist Simfonijskog orkestra HRT-a s kojim održava i solističke koncerte. BOŠTJAN LIPOVŠEK dolazi iz obitelji koja ima dugu tradiciju sviranja roga. Prvi mentori su mu bili otac i brat, a zatim profesor Jože Falout na Muzičkoj akademiji u Ljubljani, gdje je završio i poslijediplomski studij. Usavršavao se kod Radovana Vlatkovića na Mozarteumu u Salzburgu. Za vrijeme studija u Ljubljani primio je studentsku nagradu Prešern za izvedbu Prvog koncerta za rog i orkestar Richarda Straussa, u suradnji sa Simfonijskim orkestrom RTV Slovenije. Upravo je u tom orkestru ubrzo postao solo hornist. Kao solist svirao je sa Slovenskom filharmonijom, Mariborskom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Filharmonijom iz Udina, Komornim orkestrom Padova e del Veneto i s Muzičkim orkestrom mladih. Nastupio je pod vodstvom velikih dirigenata kao što su Anton Nanut, Uroš Lajovic, Marko Letonja, En Saho, David de Villiers, S. Pelegrino Amato, Gary Brain, Yakov Kreizberg, Sian Edwards i Pavle Dešpalj. Kao orkestralni glazbenik svirao je s Nacionalnim orkestrom operne kuće La Monnaie u Briselu, Berlinskim simfonijskim orkestrom, Komornim orkestrom Mahler, Škotskim komornim orkestrom, Budimpeštanskim festivalskim orkestrom pod vodstvom Ivana Fishera te s Izraelskom filharmonijom pod ravnanjem Zubina Mehte. Godine 2001. pobijedio je na Međunarodnom natjecanju Citta di Porcia. Od 1999. radi kao asistent, a od 2004. kao docent na Muzičkoj akademiji u Ljubljani. Od 2005. radi kao docent i na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Izdao je pet albuma za ZKP RTV Slovenija, tri solistička albuma i dva s komornim ansamblima (Slovenski limeni duhački kvintet i Drveni duhački kvintet Ariart). S Juvavum Brass izdao je album Salzburg rarities za njemačku izdavačku tvrtku Profil. Posebno treba spomenuti prve izvedbe i snimke skladbi L. Lebiča, I. Petrića i U. Kreka. Godine 2008. dobio je nagradu Prešern Ministarstva kulture Republike Slovenije za muzička dostignuća. KREŠIMIR STARČEVIĆ (Zagreb, 1988.) klavir je počeo učiti tek sa 12 godina u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici u klasi Andreje Markulin. Diplomirao je klavir 2013. godine u klasi Đorđa Stanettija, a akademsku godinu 2012./2013. proveo je na Sveučilištu za glazbu i primijenjene umjetnosti u Beču u razredu Stefana Vladara. Dobitnik je Dekanove nagrade, prvih i drugih nagrada na Županijskim i Državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe, kao i druge nagrade na natjecanju Zlatko Grgošević, 2007. Na natjecanju Ferdo Livadić 2012. godine osvojio je Nagradu grada Samobora, a u dva navrata osvojio je i Nagradu grada Rovinja na natjecanju Zaklade Dino Škrapić (2012., 2014.). Godine 2017. primio je Nagradu za najbolju umjetničku suradnju na 50. Tribini Darko Lukić, za koncert održan s Laticom Anić u maloj dvorani Lisinski. Od 2009. do 2014. godine sudjelovao je u organizaciji ciklusa Virtuoso, a 2014. i 2015. obnašao je funkciju umjetničkog voditelja Zagrebačkih ljetnih večeri. Surađuje s uspješnim hrvatskim glazbenicima kao što su Lovro Merčep, Marco Graziani, Marin Maras, Latica Anić, Bruno Philipp, Filip Merčep, Vedran Kocelj, Antonija Jurin Starčević te Zagrebačkim puhačkim trijom. Bio je umjetnički je suradnik Universal Marimba Competition u Belgiji 2017. te, u više navrata, Međunarodnog tjedna udaraljkaških ansambala u Bjelovaru. Solistički je nastupio uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a, Zagrebačke soliste i Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, pod vodstvom dirigenata Pavla Dešpalja, Mladena Tarbuka, Saše Britvića i Tončija Bilića. Povodom 100. obljetnice smrti Claudea Debussyja 2019. godine je u HGZ-u u Zagrebu po prvi puta u Hrvatskoj izveo njegovu klavirsku komornu glazbu u integralnom kronološkom obliku. Iste godine primio je Nagradu Grada Velike Gorice s likom Franje pl. Lučića. |
Novosti >